„Parkomat zeżarł pieniądze, a nie wydrukował biletu”
- Parkomat zeżarł pieniądze, a nie wydrukował biletu – pisze do nas pan Adam, który w czerwcu bieżącego roku chciał zapłacić za parking w Rewalu. Bezskutecznie. Nasz czytelnik tłumaczy, że próbował kontaktować się z Urzędem Gminy, ale przekazano mu, że nie można tego sprawdzić. Pan Adam jest zaniepokojony taką sytuacją i pyta nas retorycznie, ile takich zdarzeń mogło być w ciągu całego dnia.
Pan Adam napotkał problem przy płatności za parking w Rewalu. O swoim problemie napisał do naszej redakcji.
- Dręczy mnie jedna sprawa, dotycząca turystów. Będąc w czerwcu tego roku w Rewalu, w niedzielę, spotkałem się z sytuacją, że parkomat zeżarł pieniądze, a nie wydrukował biletu – tłumaczy nasz rozmówca.
- Zrobiłem zdjęcia parkomatu, opisałem sytuację i w ciągu kliku minut wysłałem na adres mailowy z parkomatu. Kupiłem bilet w innym parkomacie. Po kilku dniach zadzwoniłem zapytać, czy dotarła wiadomość. Tak, przekazane do osoby, która się zajmuje takimi sprawami – kontynuuje.
Po ponad miesiącu pan Adam napisał do Urzędu Gminy z informacją, że nie ma żadnej odpowiedzi ani zwrotu pieniędzy.
- Dostałem odpowiedź, że nie można tego sprawdzić, że mogłem zadzwonić i nagrać się na sekretarkę, a info jest, że telefon czynny od poniedziałku do piątku – mówi nasz czytelnik.
Pan Adam zastanawia się, ile takich sytuacji mogło być tylko w tym dniu i jak są rozliczane takie wpłaty, skoro nie był wydrukowany bilet.
- Nie chodzi mi o 6 zł, ale o zasady. To nieuczciwe wyciąganie pieniędzy. System parkomatu nie rejestruje wpłat? Przecież wrzucam monety o określonej godzinie. Jak to nie można ustalić, czy wrzuciłem? – pyta nasz rozmówca.
O to, co robić w takiej sytuacji, zapytaliśmy Justynę Wołosiak z Referatu Inwestycji i Infrastruktury Komunalnej, odpowiedzialnej za pas drogowy, system parkowania i przydomowe miejsca parkingowe PMP w Gminie Rewal.
- Wszelkie awarie oraz nieprawidłowości w funkcjonowaniu parkomatów na terenie gminy Rewal należy zgłaszać do Biura Strefy Płatnego Parkowania (nr tel. widnieje na wszystkich parkomatach) – wyjaśnia Justyna Wołosiak. – W przypadkach niewydania biletu pracownik zapisuje w systemie nr rejestracyjny zaparkowanego auta oraz wrzuconą kwotę, a w razie nieobecności pracownika zgłoszenia można dokonać nagrywając wiadomość na pocztę głosową.
Justyna Wołosiak zaznacza, że wówczas kierowca nie musi się obawiać, że nie mając biletu, zapłaci mandat.
- Kwota wrzucona do parkomatu uprawnia kierowcę do postoju w Strefie Płatnego Parkowania, pomimo niewydania biletu parkingowego. W takich przypadkach nie przysługuje kierowcy zwrot wrzuconej kwoty. Parkometry nie rejestrują pojedynczych transakcji jedynie liczbę monet znajdujących się w kasecie oraz ilość sprzedanych biletów – tłumaczy.
Justyna Wołosiak dodaje, że żądania zwrotu kwoty wrzuconej do parkomatu są incydentalne, a ich ilość nie przekroczyła 10 od dnia pobierania opłat za parkowanie w Strefie, czyli 1 czerwca 2023 roku.
Komentarze (4)
Poznaj opinie mieszkańców.
Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
taka jest prawda jak oszwabić polaka.
odpowiedzStraż miejska nie uwierzy i powie że trzeba było iść do innego parkomatu i będzie w takim razie mandacik. Tak to działa.
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
Ola
odpowiedzNa parkomatach jest informacja płatne od poniedziałku do piątku.
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
Andrzej
odpowiedzTak samo było na parkingu w Pobierowie ,podlegającemu również pod.Gminę Rewal.Pieniadze pobierał biletu nie było, oszustwo w biały dzień.
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
Łysy
odpowiedzW Mrzeżynie na dużej tablicy informacyjnej przy parkingu czytamy, że parking płatny oprócz soboty i niedzieli. No to wkładam 7 zł a parkomat mi drukuje bilet z datą i godziną następnego dnia. Ubieram okulary, czytam informację na parkomacie i dowiaduję się, że w święta też nie płacimy. A to był 15 sierpień
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!