„Parkomat zeżarł pieniądze, a nie wydrukował biletu”

2023-08-22 17:10
Karol Szumny
2023-08-22 17:10

- Parkomat zeżarł pieniądze, a nie wydrukował biletu – pisze do nas pan Adam, który w czerwcu bieżącego roku chciał zapłacić za parking w Rewalu. Bezskutecznie. Nasz czytelnik tłumaczy, że próbował kontaktować się z Urzędem Gminy, ale przekazano mu, że nie można tego sprawdzić. Pan Adam jest zaniepokojony taką sytuacją i pyta nas retorycznie, ile takich zdarzeń mogło być w ciągu całego dnia.

Parkomat w gminie Rewal, Niechorze // zdjęcie ilustracyjne

Pan Adam napotkał problem przy płatności za parking w Rewalu. O swoim problemie napisał do naszej redakcji.

- Dręczy mnie jedna sprawa, dotycząca turystów. Będąc w czerwcu tego roku w Rewalu, w niedzielę, spotkałem się z sytuacją, że parkomat zeżarł pieniądze, a nie wydrukował biletu – tłumaczy nasz rozmówca.

- Zrobiłem zdjęcia parkomatu, opisałem sytuację i w ciągu kliku minut wysłałem na adres mailowy z parkomatu. Kupiłem bilet w innym parkomacie. Po kilku dniach zadzwoniłem zapytać, czy dotarła wiadomość. Tak, przekazane do osoby, która się zajmuje takimi sprawami – kontynuuje.

Po ponad miesiącu pan Adam napisał do Urzędu Gminy z informacją, że nie ma żadnej odpowiedzi ani zwrotu pieniędzy.

- Dostałem odpowiedź, że nie można tego sprawdzić, że mogłem zadzwonić i nagrać się na sekretarkę, a info jest, że telefon czynny od poniedziałku do piątku – mówi nasz czytelnik.

Pan Adam zastanawia się, ile takich sytuacji mogło być tylko w tym dniu i jak są rozliczane takie wpłaty, skoro nie był wydrukowany bilet.

- Nie chodzi mi o 6 zł, ale o zasady. To nieuczciwe wyciąganie pieniędzy. System parkomatu nie rejestruje wpłat? Przecież wrzucam monety o określonej godzinie. Jak to nie można ustalić, czy wrzuciłem? – pyta nasz rozmówca.

O to, co robić w takiej sytuacji, zapytaliśmy Justynę Wołosiak z Referatu Inwestycji i Infrastruktury Komunalnej, odpowiedzialnej za pas drogowy, system parkowania i przydomowe miejsca parkingowe PMP w Gminie Rewal.

- Wszelkie awarie oraz nieprawidłowości w funkcjonowaniu parkomatów na terenie gminy Rewal należy zgłaszać do Biura Strefy Płatnego Parkowania (nr tel. widnieje na wszystkich parkomatach) – wyjaśnia Justyna Wołosiak. – W przypadkach niewydania biletu pracownik zapisuje w systemie nr rejestracyjny zaparkowanego auta oraz wrzuconą kwotę, a w razie nieobecności pracownika zgłoszenia można dokonać nagrywając wiadomość na pocztę głosową.

Justyna Wołosiak zaznacza, że wówczas kierowca nie musi się obawiać, że nie mając biletu, zapłaci mandat.

- Kwota wrzucona do parkomatu uprawnia kierowcę do postoju w Strefie Płatnego Parkowania, pomimo niewydania biletu parkingowego. W takich przypadkach nie przysługuje kierowcy zwrot wrzuconej kwoty. Parkometry nie rejestrują pojedynczych transakcji jedynie liczbę monet znajdujących się w kasecie oraz ilość sprzedanych biletów – tłumaczy.

Justyna Wołosiak dodaje, że żądania zwrotu kwoty wrzuconej do parkomatu są incydentalne, a ich ilość nie przekroczyła 10 od dnia pobierania opłat za parkowanie w Strefie, czyli 1 czerwca 2023 roku.

Komentarze (4)

Poznaj opinie mieszkańców.

CZYTAJ OPINIE I KOMENTUJ PONIŻEJ

Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!

taka jest prawda jak oszwabić polaka.

odpowiedz
23.08.2023 19:53

Straż miejska nie uwierzy i powie że trzeba było iść do innego parkomatu i będzie w takim razie mandacik. Tak to działa.

Ola

odpowiedz
22.08.2023 22:29

Na parkomatach jest informacja płatne od poniedziałku do piątku.

Andrzej

odpowiedz
23.08.2023 09:58

Tak samo było na parkingu w Pobierowie ,podlegającemu również pod.Gminę Rewal.Pieniadze pobierał biletu nie było, oszustwo w biały dzień.

Łysy

odpowiedz
23.08.2023 14:16

W Mrzeżynie na dużej tablicy informacyjnej przy parkingu czytamy, że parking płatny oprócz soboty i niedzieli. No to wkładam 7 zł a parkomat mi drukuje bilet z datą i godziną następnego dnia. Ubieram okulary, czytam informację na parkomacie i dowiaduję się, że w święta też nie płacimy. A to był 15 sierpień