Wydajemy miliardy na piwo i wódkę. Znacznie więcej niż na mleko czy masło
Na wódkę wydajemy trzy razy więcej niż na mleko – wynika z najnowszych danych firmy NielsenIQ, cytowanych przez „Rzeczpospolitą”. Na wódkę w ubiegłym roku Polacy przeznaczyli 16,8 mld zł, natomiast na produkty takie jak mleko czy margaryna zaledwie po 5,1 mld zł.
Jak wynika z najnowszych danych firmy NielsenIQ, które cytuje „Rzeczpospolita”, koszyk podstawowych wydatków spożywczych i chemicznych w zakupach Polaków w 2023 r. wart był 275,3 mld zł. Oznacza to wzrost o 11,8 proc. w stosunku do 2022 r.
W czołowych kategoriach w wydatkach spożywczych znalazło się piwo, na które wydaliśmy w ubiegłym roku 22,8 mld zł, a także wódka, na którą przeznaczyliśmy 16,8 mld zł. Dla porównania na podstawowe produkty spożywcze, takie jak mleko czy masło, wydaliśmy 5,1 mld zł.
W czołówce, zaraz po alkoholach, znalazły się też takie produkty jak pakowane mięso, napoje gazowane czy woda mineralna.
NielsenIQ podała też, jakich podwyżek najbardziej obawiają się Polacy. Jak wynika z badania, są to podwyżki: cen żywności, energii oraz paliwa. Dalej wymieniono też gaz oraz leki.
Komentarze (0)
Poznaj opinie mieszkańców.
Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!