Umowa podpisana. Hybrydy dojadą do Gryfic i jeszcze dalej!
Pomorze Zachodnie jako pierwsze w Polsce kupiło pociągi hybrydowe. Nowy tabor jeszcze w tym roku ma jeździć m.in. na trasie Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin.
Dziś, (16.07.) Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego podpisał umowę z NEWAG S.A. na zakup dwóch hybryd. Nowoczesne pociągi pozwolą na stworzenie lepszej oferty rozkładu jazdy poprzez wprowadzenie bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Trasa licząca 177 km łączący dwa największe miasta Pomorza Zachodniego. Na ponad stukilometrowym odcinku Kołobrzeg – Goleniów jest niezelektryfikowana.
Nowe pociągi stworzą też nowe możliwości obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
- Chcemy żyć na Pomorzu Zachodnim zgodnie z naturą. Zakup hybryd wpisuje się w tą strategię. Dzięki nim zadbamy o środowisko i ograniczymy koszty. Przede wszystkim pojazdy zapewnią większy komfort podróży. Na Pomorzu Zachodnim mamy ok. 40% niezelektryfikowanych linii kolejowych. Pojazdy dwusilnikowe pozwolą na podróż bez przesiadki np. ze Szczecina do Koszalina - mówił marszałek Olgierd Geblewicz.
Koszt pojazdów wyposażonych w 150 miejsc to 49,2 mln zł. Zgodnie z umową, hybrydy mają pojawić się na torach nie później niż do końca 2021 r., ale prezes Zarządu NEWAG S.A Zbigniew Konieczek zadeklarował, że pociągi trafią na Pomorze Zachodnie jeszcze w tym roku – Składając ofertę rozpoczęliśmy negocjacje z naszymi dostawcami, żeby wszystkie podzespoły były dostępne – mówił prezes NEWAG, który dodawał – gratuluję odważnych decyzji. Nadal będziecie numerem 1 w Polsce.
Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych.
Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze (4)
Poznaj opinie mieszkańców.
Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
jeżdżacy koleją
odpowiedzBardzo dobra wiadomość . Mamy fajne pociągi na trasie Szczecin - Kołobrzeg , a te może będą jeszcze wygodniejsze i szybsze . Oby tylko nie było kolejnych wjazdów na tory pod pociąg , bo szkoda taboru i czasu na takie przerwy w podróży.
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
jarek
odpowiedzsilnikow elektrycznych jest tam wiele, sa zamontowane na piastach ko, i o ile liczac je jako jeden naped jest tam tylko 1 silnik, wlasnie lelektryczny, bo deisel bedzie sluzyl wylacznie jaka generator pradu wlasnie do zasilania tych silnikow elektrycznych na trasie bez 'druta' .
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
jarek
odpowiedzzdaje sie, ze maja robic elektryfikacje gol-kolobrzeg. Wiec po co ten zakup?
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
S
odpowiedzPociągi hybrydowe? Duda obiecał lektyki dla swoich wyborców. A 500 PLN dla emerytów na wakacje? Daliście się zmanipulować. Ciekawe czy zobaczcie 13 emeryturę? Staniemy się krajem izolowanym ,i co ? Potwory I Spółka ogłoszą że lezymy na złożach gazu i ropy i git?!!!
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!