STARAJĄ SIĘ O UDZIAŁ W SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY

Dominik Balcerzak i Kamila Karwowska z Gimnazjum nr 2 w Gryficach przygotowują się do udziału w projekcie, w którym nagrodą jest XXIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży. W swoim zadaniu gimnazjaliści muszą znaleźć miejsce, które nie ma swojego bohatera i zaproponować działania, żeby nadać mu jego imię. Młodzi ludzie chcieliby, aby Gryficki Dom Kultury nosił nazwę imienia profesor Heleny Fiejdasz.

Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbędzie się 1 czerwca. Zanim jednak uczestnicy i uczestniczki projektu zasiądą w ławach poselskich, wykonają zadanie rekrutacyjne zatytułowane: "Przestrzeń publiczna jako miejsce wolne od symboli propagujących systemy totalitarne. Lokalni bohaterowie w przestrzeni publicznej". Zadanie to polega na ustaleniu, czy w Gryficach są lub były miejsca nawiązujące do systemów totalitarnych i zaproponowaniu ich zmian. Jak się okazuje, w mieście nie ma takich miejsc, dlatego też Dominik i Kamila muszą znaleźć miejsce niemające swojego bohatera i zaproponować działania, żeby nadać mu jego imię.

- Po konsultacjach z historykami doszliśmy do wniosku, że warto nadać imię profesor Heleny Fiejdasz dla Gryfickiego Domu Kultury. Profesor Helena Fiejdasz, która ma już ponad 90 lat, to osoba niezwykła, najdłużej kierowała LO, bo aż przez 25 lat a do tego propagowała ludowość, obyczajowość i kulturę ziemi Gryfickiej. Przez wiele lat prowadziła zespół tańca ludowego, była inicjatorką rozbudowy liceum. Ponadto wiele lat była radną i właśnie dlatego, z powodu jej ogromnych zasług dla oświaty i kultury chcieliśmy nadać jej imię właśnie temu miejscu kultury – mówi Dominik Balcerzak.

Przy wykonywaniu zadania gimnazjalistom wielu cennych informacji udzielili historycy – pani Grażyna Szczepańska, pan Roman Andrzej Kargul oraz pan Jan Laskowski. W pomoc młodym ludziom włączyła się również sekretarz gminy Gryfice pani Alicja Bojówka oraz Małgorzata Franek z gryfickiej biblioteki. Działania Dominika i Kamili wsparł radny gminy Gryfice Paweł Kamiński.

W rekrutacji zostaje wyłonionych 230 dwuosobowych zespołów. Nagrodą dla autorów najwyżej ocenionych prac będzie udział w posiedzeniu Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca br. w charakterze posłanki lub posła. Dodatkowo, dwa najlepsze zespoły z każdego województwa wezmą udział w seminariach oraz posiedzeniu komisji, które odbędą się w dniach 13 i 14 maja br. Głównym celem Sejmu Dzieci i Młodzieży jest przekazanie uczestnikom projektu wiedzy na temat zasad funkcjonowania Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej oraz procesu legislacyjnego.
 

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOK-U BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Drobne ogłoszenia