Wraz z nowym rozkładem jazdy, który zaczął obowiązywać od niedzieli 10 grudnia, na torach pojawiło się więcej pociągów na popularnych trasach. Kontynuowane są także inwestycje na torach. W rozkładzie na sezon 2017/2018 do dyspozycji pasażerów pojawią się nowe połączenia m.in. z Jeleniej Góry do Szczecina (IC Barnim) oraz Bydgoszczy (TLK Halny).
Na kilku trasach pasażerowie będą mieli do dyspozycji większą liczbę połączeń obsługiwanych nowoczesnym taborem, wyposażonym m.in. w przestrzeń gastronomiczną, bezprzewodowy Internet czy udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Skład IC Karkonosze (relacji Białystok – Jelenia Góra) zostanie zestawiony z pojazdów PesaDART, natomiast pociągi IC Pogoria (relacji Katowice – Gdynia) oraz IC Witkacy (relacji Gdynia – Zakopane) – z FLIRT3. Dodatkowo pojawią się zmodernizowane wagony w zestawieniach pociągów IC Gałczyński (relacji Warszawa – Szczecin), IC Kociewie (relacji Gdynia – Gorzów), IC Starzyński (relacji Warszawa – Terespol) oraz IC Hubal (relacji Warszawa – Kielce).
W rozkładzie jazdy 2017/2018 PKP Intercity uruchomi nowe międzynarodowe połączenia. Wśród nowości jest skład relacji Katowice – Wiedeń, kursujący przez Ostrawę, który z dogodnymi przesiadkami na pociągi do Pragi i Budapesztu. Podróżujący w kierunku Ukrainy zyskają skład Odessa Express relacji Przemyśl – Odessa, kursujący przez Lwów oraz dodatkową parę składów relacji Chełm – Kowel.
Na tych, którzy kupują bilety z wyprzedzeniem, czekają rabaty – w przypadku pociągów ekspresowych można skorzystać z oferty Super Promo. Po wyczerpaniu tej oferty pasażerowie mogą nabyć bilet w ofercie Promo. Na wszystkie pociągi obowiązuje oferta Wcześniej – Taniej. W jej ramach, w zależności od terminu zakupu, pasażer otrzymuje rabat w wysokości 30,20 lub 10%. Bilety PKP Intercity można kupić przez Internet na www.intercity.pl, za pomocą aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator, a także w kasach lub biletomatach.
Więcej informacji na temat rozkładu oraz ofert PKP Intercity można znaleźć na stronie www.intercity.pl, oraz dzwoniąc pod numer infolinii 703 200 200 (Opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy „PKP Intercity” S.A.). Dodatkowo 10 i 11 grudnia 2017 roku, na wybranych dworcach pomocy udzielą informatorzy mobilni. Będą obecni m.in. w Krakowie (Główny), Katowicach, Zakopanem, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Warszawie (Centralny, Wschodni i Zachodni) oraz Szczecinie.