Gryficcy radni wreszcie będą obradować w komfortowych warunkach. Rozpoczęły się bowiem prace przy budowie nowej sali konferencyjnej. Ta mieścić się będzie na pierwszym piętrze w tej części w której, wcześniej urzędował wydział Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska.
Dotychczas sesje Rady Miejskiej odbywały się w sali konferencyjnej mieszczącej się na parterze urzędu. Ta jak wiadomo każdemu, kto choć raz uczestniczył w posiedzeniu, nie stwarza komfortowych warunków do pracy. Sala jest wielka, zimna i niedostosowana do obrad. Nie ma tu odpowiedniego nagłośnienia, nie mówiąc już o tym, że radni siedzą w fotelach niczym w sali kinowej, a dokumenty trzymają na kolanach.
- Po wielu latach starań udało się wreszcie rozpocząć prace nad nową salą. Wreszcie radni będą mogli w odpowiednich warunkach pracować. Będzie odpowiedni stół, przy którym będą obradować radni. Zamontowane zostaną mikrofony. W przyszłości pomyślimy też o tabletach, które zastąpią ogromne stosy dokumentów – mówi w rozmowie z reporterką SuperPortalu24 Krzysztof Tokarczyk przewodniczący Rady Miejskiej w Gryficach.
Zamówienie na modernizację podzielono na kilka części. Pierwsza z nich budowlano-remontowa jest w trakcie realizacji. Zakłada ona przebudowę pomieszczeń biurowych na salę konferencyjną z instalacjami: wodociągową, kanalizacji sanitarnej i klimatyzacji oraz okablowania strukturalnego. Koszt tego etapu zadania to blisko 280 tys. złotych. Wykonawcą prac jest firma z Grzybowa.
Pierwszy etap prac ma potrwać przez dwa miesiące. Po tym czasie sala będzie wyposażana. Jak mówi przewodniczący RM, jeszcze w tym roku radni będą obradować w nowej sali. – Będzie to możliwe w listopadzie, a najpóźniej myślę, że na Boże Narodzenie – mówi K. Tokarczyk.