Kampania „Z alkoholem przegrasz” ma na celu uświadamianie mieszkańcom i turystom zagrożeń, które mogą wyniknąć gdy postanowimy czas nad wodą urozmaicić sobie napojami alkoholowymi. Statystyki są zatrważające – przyczyną 30% utonięć w Polsce jest alkohol. Nośniki informacji mają więc przypominać o tym, by na wakacjach nie wyłączać zdrowego rozsądku: - Ta kampania jest jednym z działań, które podejmujemy wspólnie z partnerami od wielu lat, aby zadbać o bezpieczny odpoczynek mieszkańców województwa i turystów w okresie letnim. Plakaty, billboardy, ulotki będą przypominać o tym, żeby zwracać uwagę na niebezpieczne zachowanie osób wokół nas, a przede wszystkim nie nadużywać alkoholu i nie być zbyt pewnym siebie, bo takie zachowania mogą doprowadzić do tragedii – mówił wicemarszałek Jarosław Rzepa.
W kampanie aktywnie włącza się zachodniopomorski WOPR, który poza patrolowaniem nabrzeży oraz miejscowości turystycznych pasa nadmorskiego planuje przeprowadzanie festynów przeznaczonych dla dzieci. - Mamy nadzieję, że to właśnie najmłodsi staną się jej ambasadorami i będą zwracać uwagę dorosłym – mówi prezes WOPR Tomasz Zalewski. Jednostka otrzymała dofinansowanie na program „Trzeźwość nad wodą”, który promuje wypoczynek bez substancji psychoaktywnych. W partnerstwie prowadzona jest właśnie także kampania społeczna „Z alkoholem przegrasz”. W ramach kampanii WOPR zorganizuje kilka festynów na których będzie można uzyskać pełen komplet informacji na temat bezpiecznego korzystania z wody i dzięki alkogoglom sprawdzić jak organizm reaguje po alkoholu.
Ambasadorem kampanii jest Mateusz Sawrymowicz, pływak, mistrz świata. Sportowiec ostrzega przed wieloma niebezpieczeństwami, które mogą nas czekać podczas letniego wypoczynku nad wodą: - W Polsce mamy takie wody w których nie widać dna, mowa o jeziorach, rzekach czy morzu. Nie należy więc skakać do nich, bez wiedzy jak głęboka jest woda. Druga rzecz dotyczy przede wszystkim młodych ludzi, nadużywanie alkoholu i innych używek, po których wchodzą do wody. Człowiek po alkoholu zapomina jaka woda może być niebezpieczna , traci się uważność – ostrzega szczeciński mistrz.
W ramach kampanii zostaną wyeksponowane plakaty oraz billboardy promujące trzeźwy wypoczynek. Na plażach będą rozdawane gadżety reklamowe takie jak piłki czy poduszki, a na autobusach oraz w szynobusach Przewozów Regionalnych jeżdżących do kąpielisk pojawi się grafika z logo kampanii.