Młodzież z „Chrobrego” ponownie w ogólnopolskim finale!

Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „BioBee” zakwalifikowało się do finału ogólnopolskiego projektu na najlepsze szkolne miniprzedsiębiorstwo. W terminie 4-6 czerwca br. zawalczy o czwarte zwycięstwo w Warszawie.

Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Chrobrego w Gryficach już od kilku lat bierze udział w ogólnopolskim projekcie na najlepsze szkolne miniprzedsiębiorstwo. Inicjatywa na stałe wpisała się w kalendarz najważniejszych wydarzeń liceum, a młodzież chętnie podejmuje trudne wyzwania i systematycznie odnosi sukcesy. Każdego roku uczniowie wybierają inną dziedzinę – w tym roku szkolnym (2018-2019) młodzież postawiła na... miód! I było warto – Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „BioBee” zakwalifikowało się do finału. W terminie 4-6 czerwca br. zawalczy o czwarte zwycięstwo w Warszawie.

Miniprzedsiębiorstwa to zakładane przez grupę uczniów firmy, które funkcjonują na lokalnym rynku. Jest to próba wprowadzenia licealistów w świat prawdziwego biznesu i przybliżenia zasad funkcjonowania własnej firmy. Uczniowie poznają również trudności, z jakimi muszą się mierzyć przedsiębiorstwa. Młodzież z „Chrobrego” przechodziła już przez promowanie folku (miniprzedsiębiorstwo „Folkself” z „Chrobrego” w 2017 r. reprezentowało naszą ojczyznę w Brukseli), wcześniej zaś członkowie firmy „ElectroDesign” produkowali biżuterię z elektronicznych śmieci.

Tegoroczny finał Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK zostanie rozstrzygnięty w Warszawie. W siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii młodzieżowe firmy przez dwa dni będą rywalizować o zwycięstwo. Pierwszego dnia zmagań – 4 czerwca – uczniowie zaaranżują swoje stanowiska i podejmą pierwszą rozmowę z komisją konkursową (aby otrzymać maksymalny wynik, młodzi powinni wykazać w dyskusji, że dobrze ze sobą współpracowali, wspierali się i mobilizowali). Następny dzień będzie stał pod znakiem jak najlepszej prezentacji przygotowanych stoisk. Komisje ocenią nie tylko ich aranżacje, ale przyjrzą się również umiejętnościom sprzedaży. Członkowie komisji ocenią także „oryginalność i innowacyjność produktu/usługi” oraz znaczące korzyści dla klienta.

– Pszczoły odgrywają niesamowicie ważną rolę w naszym życiu, dlatego w ofercie mamy nie tylko miód (pozyskiwany z naturalnej pasieki w okolicy Reska), ale także kosmetyki na bazie naturalnego miodu czy ozdoby z pszczelim motywem – powiedzieli naszej redakcji członkowie „BioBee”.

Młodzież z „Chrobrego” walczy nie tylko o swój kolejny sukces. Warto zaznaczyć, że podczas konkursu przygotowane stoiska i produkty zostaną udostępnione dla zwiedzających gości, co wiąże się z promocją naszego regionu – powiatu gryfickiego. Powodzenia!

Tekst: Mariusz Rakoski


 

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOK-U BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Drobne ogłoszenia