Coraz bliżej podpisania umowy na hybrydy dla Pomorza Zachodniego
Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zaakceptował ofertę firmy NEWAG S.A., na dostarczenie dwóch pojazdów hybrydowych. Nowy tabor ma jeździć m.in. na trasie Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin.
NEVAG S.A. jako jedyny złożył ofertę w ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego postępowaniu przetargowym. Chodzi o zakup taboru kolejowego dwunapędowego do przewozów regionalnych.
Komisja przetargowa zbadała już ofertę i stwierdziła, że spełnia ona wszystkie warunki określone w specyfikacji oraz uzyskała największą liczbę punktów według kryteriów oceny. Teraz Urząd Zamówień Publicznych przeprowadzi kontrolę uprzednią przetargu, która jest wymagana w przypadku zamówień realizowanych z wykorzystaniem środków europejskich. Pozytywna ocena pozwoli na podpisanie umowy z wykonawcą.
– Z przyczyn oczywistych transport publiczny nie cieszy się w okresie pandemii dużym zainteresowaniem, ale wierzę, że niedługo wrócimy do czasów, kiedy będziemy mogli wspólnie podróżować. Niezmiennie zależy nam na ekologii i komforcie podróżnych. Zakup jednostek hybrydowych to dla regionu wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane – komentuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Pomorze Zachodnie ma szansę stać się pierwszym regionem posiadającym w swej flocie pojazdy dwunapędowe, łączące najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych (wysokie przyspieszania, brak emisji spalin), i wyposażonych w przekładnię elektryczną pojazdów spalinowych (możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych).
Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów wyposażonych w m.in. 150 miejsc siedzących każdy, z możliwością zakupu nawet 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022.
Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
Komentarze (1)
Poznaj opinie mieszkańców.
Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
jarek
odpowiedzw ciagu kilku lat linia goleniow-kolobrzeg podobno ma zostac zelektryfikowana, czy ten zakup jest do konca przemyslany? BTW kazdy spalinowiec jest elektryczny, nie da sie tam dodac po prostu pantografu?
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!