Zamiana ról w szkole podstawowej. Uczniowie nie mieli łatwego zadania
Wyjątkową inicjatywę zorganizowano w ubiegłym tygodniu w Szkole Podstawowej w Cerkwicy (gmina Karnice). Uczniowie wcielili się w rolę nauczycieli i samodzielnie prowadzili zajęcia, natomiast nauczyciele zajęli miejsca w szkolnych ławkach jako uczniowie. Było to niecodzienne doświadczenie pełne śmiechu, zaangażowania i kreatywności.
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Cerkwicy mieli ostatnio okazję zobaczyć, jak to jest prowadzić lekcje. Z inicjatywy samorządu uczniowskiego zorganizowano tzw. dzień odwrócony. Uczniowie wcielili się w rolę nauczycieli i odwrotnie – nauczyciele na moment mogli odetchnąć i zasiedli w szkolnych ławkach.
- Była to pierwsza na taką skalę inicjatywa w naszej szkole – mówi w rozmowie z naszym reporterem Emilia Moreń, dyrektor Szkoły Podstawowej w Cerkwicy. – Uczniowie bardzo chętnie przystąpili do realizacji tego pomysłu. Każdy z nich zgłosił się wcześniej do danego nauczyciela w celu omówienia lekcji, którą będą prowadzić. Większość dzieci bardzo dobrze sprawdziła się w tej roli, choć niemal wszyscy stwierdzili, że zawód nauczyciela jest bardzo wymagający, zwłaszcza pod względem utrzymania dyscypliny – opowiada nasza rozmówczyni.
Dyrektor szkoły wskazuje również, że celem całego przedsięwzięcia była nie tylko zabawa, ale przede wszystkim edukacja i uświadomienie uczniów, że zawód nauczyciela nie jest łatwy. - Chcieliśmy, żeby dzieci poczuły na własnej skórze, ile trzeba pracy poświęcić zarówno w domu, jak i na lekcji, by przygotować ciekawe i interesujące zajęcia – zaznacza Emilia Moreń.
Inicjatywa ta udowodniła, że nietypowe doświadczenia potrafią integrować społeczność szkolną i rozwijać w uczniach nowe umiejętności. Szkoła planuje kontynuować tego typu działania, stawiając na kreatywność, zaangażowanie i naukę przez praktykę.
Komentarze (0)
Poznaj opinie mieszkańców.
Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!