SEO – najważniejsze pojęcia, o których musisz pamiętać

2022-12-14 14:48
Redakcja
2022-12-14 14:48

Dzisiaj SEO to jedno z ulubionych pojęć marketingowców. Rzecz w tym, iż SEO, czyli pozycjonowanie, stało się niezwykle ważne dla sukcesu firmy. Dotyczy to w zasadzie wszystkich przedsiębiorstw. Jednak czym tak właściwie jest to SEO i co warto o nim wiedzieć? Jakie są najważniejsze pojęcia związane z tym terminem? Wyjaśniamy!

Co to jest SEO?

SEO to inaczej Search Engine Optimization. Chodzi o wszelkie możliwe do wykonania czynności, prowadzące ostatecznie do zwiększenia widoczności danej witryny w internecie. Przeprowadzaniem tych działań zajmują się głównie agencje SEO, czyli specyficzne agencje marketingowe, prowadzące promocję firm online, ze szczególnym naciskiem na zwiększenie ich widoczności w sieci. Pozycjonowanie polega na działaniach on-site i off-site. Te pierwsze to czynności związane bezpośrednio z pozycjonowaną stroną, a off-site to czynności wykonywane w internecie, jednak poza witryną. Na czym polega różnica i czemu dokonuje się tego podziału? Dowiesz się tego z dalszej części tekstu, zapoznając się z głównymi pojęciami dotyczącymi SEO.

Frazy kluczowe

Podstawowym pojęciem z zakresu SEO jest fraza kluczowa. Chodzi o słowo lub dłuższą zbitkę, wpisywaną przez użytkownika w oknie wyszukiwarki. Przed rozpoczęciem pozycjonowania agencja SEO określa frazy kluczowe istotne z perspektywy danej firmy. Chodzi o to, na jakie frazy istnieje szansa pozyskania klientów. Następnie frazy wprowadza się na stronie firmowej oraz w artykułach sponsorowanych, linkujących do witryny.

Audyt

Aby określić odpowiednie dla danej firmy frazy, trzeba poznać jej profil działania, a tym samym grupę odbiorców. Przed rozpoczęciem pozycjonowania kluczowe jest też poznanie aktualnej sytuacji SEO witryny. To wszystko jest możliwe dzięki audytowi, od którego każda dobra agencja SEO rozpoczyna współpracę z klientem.

Optymalizacja

Pojęciem często używanym w kontekście SEO jest optymalizacja. Dotyczy ona przede wszystkim dostosowania witryny internetowej do wymagań Google. Optymalizacja SEO strony internetowej to właśnie wspomniane wcześniej działania on-site. Polegają one głównie na dopracowaniu technicznym strony, aby wczytywała się szybciej i ogólnie działała płynniej. Należy skrócić linki oraz poddać kompresji wszystkie pliki. Ważne jest również wypełnienie strony frazami kluczowymi.

Link building

Podstawę działań of-site stanowi link building. Chodzi o stworzenie sieci linkowań do witryny internetowej. Decydując o pozycji strony w wynikach wyszukiwań, Google bierze pod uwagę liczbę i jakość linków zewnętrznych prowadzących do strony. Ważne jest zatem, aby linków było jak najwięcej, jednak równie istotne jest, gdzie i w jaki sposób zostaną zamieszczone.

Dzisiaj prowadzenie działań SEO to warunek konieczny sukcesu marketingowego. Jednak aby pozycjonowanie rzeczywiście dawało oczekiwane rezultaty, trzeba podejść do tematu w pełni profesjonalnie. Najlepsze efekty daje agencja SEO, zatrudniająca fachowców z tego obszaru.

Tajemnice Google nam nie straszne! Zgłoś się już dziś: Studio Lokomotywa - agencja SEO Szczecin

Komentarze (1)

Poznaj opinie mieszkańców.

CZYTAJ OPINIE I KOMENTUJ PONIŻEJ

Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!

Jkhh

odpowiedz
18.12.2022 21:01

Super reklama, zadzieram kiecę i lecę.