kalibracja alkomatu | PRO-X5 | odblokowanie w PROMIL-LAB

Dane kontaktowe: 
889900059

Alkomat alcofind PRO X-5 komunikuje nam wystąpienie błędu „cErr”. Co robić?

Alkomat jest bodaj jedynym tak precyzyjnym i czułym przyrządem pomiarowym, jakie trafia do rąk szerokiego grona użytkowników.

Nie wszyscy mają więc dostateczną świadomość tego, że zakup nawet najdoskonalszego modelu nie zwalnia jego użytkowania z obowiązku regularnej wizyty w serwisie.
W rezultacie, wielu nie ma pewności co należy zrobić, gdy urządzenie wyświetli komunikat o błędzie.

Każdy alkomat wymaga regularnej opieki serwisowej

Przypomnijmy więc najbardziej elementarne fakty. Każdy alkomat może badać zawartość alkoholu w podawanym do niego powietrzu dzięki temu, że jest wyposażony w bardzo czuły sensor.
Każdy, nawet tak doskonały czujnik elektrochemiczny, jak ten w modelu PRO X-5+, wraz z upływem czasu i każdym badaniem powoli zmienia swoje parametry.
Wpływ na to może mieć jednak także sposób przechowywania, czy błędy w użytkowaniu.

W rezultacie, układ elektroniczny alkomatu utrzymuje wskazania coraz bardziej odległe od rzeczywistości. Dlatego właśnie konieczna jest czynność zwana kalibracją, dzięki której zostanie on dostrojony do aktualnego stanu czujnika.
Dobre alkomaty pamiętają za użytkownika o tym, że po wykonaniu określonej ilości badań lub po upływie wskazanego przez producenta czasu przyszła już pora na ponowną wizytę w serwisie. Nie inaczej jest w przypadku PRO X-5+.

Błąd „cErr” usunie tylko wykwalifikowany pracownik serwisu

Gdy użytkownik w ciągu sześćdziesięciu dni od wyznaczonego terminu kalibracji nie pofatyguje się by oddać alkomat fachowcom, którzy się tym zajmą, urządzenie zostanie zablokowane. Na ekranie pojawi się wówczas właśnie taki komunikat o błędzie. Jest to sposób, w jaki producent chroni z jednej strony urządzenie przed uszkodzeniem na skutek zlekceważenia obowiązku jego serwisowania, z drugiej użytkownika przed poleganiem na wynikach testów mogących coraz bardziej oddalać się od rzeczywistości. Usunięcie komunikatu „cErr” i przywrócenie funkcjonalności sprzętu jest więc możliwe tylko wówczas, gdy udamy się do serwisu, gdzie posiadający odpowiednie wyposażenie i wiedzę pracownicy wykonają jego kalibrację, bądź inne niezbędne w danym wypadku czynności. Tak samo należy postąpić w przypadku pojawiania się innych komunikatów w pozostałych modelach.

Alkomat należy przesłać na adres:

PROMIL-LAB LABORATORIUM
FABRYCZNA 16H LOKAL 2.09
53-609 WROCŁAW