Czy warto prowadzić transmisje na żywo na TikToku?

2022-07-26 18:09
Redakcja
2022-07-26 18:09

Wszystko wskazuje na to, że aplikacja TikTok stała się kolejnym ważnym kanałem marketingowym. Jej twórcy nie ustają przy tym w oferowaniu użytkownikom nowych funkcjonalności. Wyróżnia się wśród nich zwłaszcza TikTok LIVE – opcja z ogromnym potencjałem. Na czym ona polega i czy warto z niej skorzystać?

TikTok LIVE – jak to dokładnie działa?

Jeśli zależy nam na bezpośredniej, ożywionej interakcji z fanami, transmisje na żywo na TikToku wydają się idealne. Trzeba jednak pamiętać, że to rozwiązanie, z którego będziemy mogli skorzystać dopiero, gdy na naszym koncie pojawi się 1000 lub więcej obserwujących. Ta liczba wydaje się onieśmielająca, jeśli dopiero startujemy z danym medium, ale w praktyce prawie zawsze będziemy w stanie ją osiągnąć. Jest swego rodzaju przywilej dla osób popularnych. Ale jak zyskać popularność na TikToku?

Dodatkowo możemy także skorzystać z usług agencji, które wspierają influencerów czy firmy w pozyskiwaniu ruchu. Dzięki temu szybciej skorzystamy ze spektrum możliwości, jakie dają transmisje na żywo na TikToku. Kolejna zasada, którą wyznaczył TikTok dla twórców planujących live, ma związek z ograniczeniem wiekowym.

Tego typu treści mogą tworzyć w serwisie tylko właściciele kont, którzy mają ukończone 16 lat. Z biznesowego punktu widzenia to dobry kierunek. Takie ograniczenie przekłada się też w pewien sposób na demografię naszych odbiorców. Jest szansa, że będą to osoby powyżej 18 roku życia, które dokonują już własnych wyborów finansowych.

 

Transmisje na żywo na TikToku – nowoczesna promocja dla biznesu!

Czy transmisje live oferują twórcom coś więcej niż wszystkie inne formy komunikacji z obserwującymi na TikToku? Zdecydowanie tak! Jak wiemy, TikTok to z założenia serwis oparty na krótkich treściach. Standardowe filmiki nie przekraczają tu 1 minuty, natomiast transmisje, o których mowa, są z góry ograniczone do 60 minut.

Sami twórcy apki radzą, by transmisje na TikToku zamykały się w około 30 minutach. Pozwala to na utrzymanie zainteresowania oglądających i na uniknięcie znużenia. To z jednej strony dość krótki czas na prowadzenie transmisji, ale z drugiej – nie wymaga przygotowywania długiego scenariusza, a pozwala fanom lepiej nas poznać.

Badania marketingowe pokazują bardzo wyraźnie, że nadeszła już era marketingu osobistego i nacechowanego emocjami. Jeśli szukamy na TikToku większej widoczności dla swojej marki, albo dopiero planujemy ją tworzyć, to doskonały sposób, żeby stworzyć wokół niej społeczność. Przyszli klienci nie chcą już kupować od anonimowych firm, które wydają się odległe i nieprzystępne.

Obserwujący dużo chętniej zostawiają swoje pieniądze u kogoś, kto poświęca czas na interakcję i daje im znać, że zależy mu na ich zdaniu. Bardzo ważny jest też aspekt dzielenia się zwyczajnym życiem, choćby w formie sesji pytań i odpowiedzi „Jak wygląda produkcja danego towaru?”. Korzystając z porad TikToka oraz bardziej doświadczonych twórców, którzy osiągnęli sukces na swoich transmisjach na żywo, z łatwością stworzymy przyciągający uwagę, świeży materiał.

Transmisje TikTok LIVE - zaangażuj swoich fanów!

Kolejną grupą, dla której transmisje live zdecydowanie się sprawdzą, są z pewnością influencerzy. Konta na TikToku przydają się zwłaszcza osobom kreatywnym, które łatwo nawiązują kontakty i pragną zgromadzić wokół siebie społeczność. Przebiją się tu wszelkiego typu twórcy i thought leaders, a także startujące biznesy oparte na marce osobistej właścicielki lub właściciela.

Nie wszyscy wiedzą, że transmisje na TikToku dają prowadzącym możliwość monetyzacji zainteresowania widzów. Nie dzieje się to bezpośrednio, a przy użyciu tzw. prezentów, czyli specjalnych ikon, które obserwujący mogą podarować ulubionemu influencerowi. I choć samych prezentów nie można zamienić na pieniądze, apka umożliwia autorów wymianę ich na diamenty, które mają już określoną wartość.

Po uzbieraniu większej liczby diamentów TikTok wypłaca ich równowartość na PayPal autora. Czy kryje się tu możliwość ekspresowego zarobku? Z pozoru nie – jeden diament to wręcz mikroskopijna kwota. Sekret tkwi jednak w liczbie fanów oraz w ich autentycznej wdzięczności za wartościowe treści.

To jeden z ważniejszych powodów, dla których warto zainteresować się TikTok LIVE. Transmisje i organizowane podczas nich wyzwania czy konkursy powodują, że fani przywiązują się do twórcy i chętnie wspierają go prezentami.

Komentarze (0)

Poznaj opinie mieszkańców.

CZYTAJ OPINIE I KOMENTUJ PONIŻEJ

Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!