Budowa obwodnicy Trzebiatowa. Kolejne etapy prac
Trwa budowa trzeciego odcinka obwodnicy Trzebiatowa.
Na budowie obwodnicy Trzebiatowa rozpoczęło się wzmacnianie słabonośnego i podmokłego gruntu betonowymi palami. Torfy zalegają w tym miejscu na dużej głębokości, dochodzącej do 9 metrów. Aby korpus drogi nie „pływał” i nie zapadał się w torfie, konstrukcja musi opierać się na gruncie o wystarczającej nośności. Wykonywane są tu tzw. kolumny przemieszczeniowe, formowane w gruncie w sposób bezudarowy. W ten sposób nie dochodzi do rozchodzenia się w gruncie niekorzystnych drgań, mogących mieć wpływ na faunę torfowisk. Na odcinkach obwodnicy Trzebiatowa wymagających palowania, zaprojektowano łącznie 3 423 kolumn o różnych długościach i zbrojeniu. 187 to kolumny najdłuższe – 9-metrowe. Wartość prowadzonych robót ziemnych i wzmocnienia podłoża to blisko 4,5 miliona złotych. Budowany odcinek na południu zostanie włączony do istniejącego ronda, a na północy do nowo powstającego ronda w ciągu DW nr 102.
Komentarze (3)
Poznaj opinie mieszkańców.
Dodaj komentarz. Pamiętaj! Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
Mariusz
odpowiedzA kiedy kolejny odcinek obwodnicy Gryfic przecież obecnie budowa nie rozwiązuje praktycznie żadnego problemu bo główny ruch tranzytowy turystów i tak będzie odbywał się przez Kościuszki a wielu nawigacja poprowadzi przez Wojska Polskiego
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!
jarek
wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa blokuje, jak myslisz, czemu buduje sie malo dajaca obwodnoce polnocna zamiast ta, ktora odciazylaby najciezszy ruch ploty-gce-trzebiatow?
Ciekawy
odpowiedzA co z pozwoleniem budowy przez Królewski Gaj ?
Odpowiedz. Szanujmy się, hejtowanie jest karalne!